tirsdag 15. mars 2011

Nå skjer det ting...

I dag skinner solen og det drypper fra tak....
en liten runde i hagen
forteller at
NÅ SKJER DET NOE...

Syrinknoppene står runde og fine,
magnolia knoppene på det første bilde er
så flotte med sitt hårete utseende.

I bedet ved veggen dukker det både
svibel ,tulipan og perleblomster...

Helleborus - julerosen strever for å reise seg.
Denne vinteren har det vært så mye snø
at jeg ikke har sett den....

andre vintrer kan jeg gå ut rundt juletider
og plukke meg en liten bukett.
Det syns jeg er litt luksus....plukke blomster
i hagen midtvinters :)

Jeg tok inn noen kvister i går...
de ser slik ut idag.
LEKKERT.

12 kommentarer:

Drømmen om en romantisk hage sa...

Det er virkelig kjekt å sjå at det livner til i hagen. :)
Har hatt meg ei runde sjølv. Ser at Julerose/ helleborus er noke eg absolutt skal kjøpe meg. Den har eg aldri hatt før.
Klem fra Catharina :O)

Lene sa...

Ja, det er dejligt at se at alle løgvæksterne er begyndt at vågne op til dåd. Søde helleborus du har.

Bille sa...

Det er håp, det er håp! :-) Takk for flotte biler fra vår i hagen, trenger det nå!

Furulunden sa...

Så fine bilder. Legger ut noe på facebooksiden min ang. Amsterdamturen din:)Du finner den via bloggen min om du vil. Mette

November- symra sa...

Hos oss er det virkelig vårlig for første gang i dag 9 grader, lettskyet og mange små vårtegn i hagen.
Disse julerosene tror jeg jeg må få mange av, sammen med tysbast, ekte jasmin, trollhassel og alle de andre vinterblomstene. Tror jeg satser på en vinterhage, blir så hoppende glad av de første robuste løkblomstene. (Blir jo ingen plass til sommerblomster da, men,men.. )

Furulunden sa...

Det er så hyggelig for meg å vise fram andres blogger på min facebookside. Og så kjempefint at de setter pris på det.
Vi liker jo å vise oss frem vi hagebloggere:)og tenker nok at andre kan inspireres av våre blogger.

Torill sa...

Flotte vårbilder. Ligner veldig på det eg finn i hagen på denne tida. Bare litt varm sol no så....Det skal bli godt !!

Inger Marie sa...

1000 takk for hyggelige kommentarer :)

Jeg har plantet en hybrid av julerosen nå,rosa/rød i fargen...
spennende,de krysser seg med hverandre så en vet ikke hva DET blir.

Ja, vi liker å vise oss frem,furulunden - og alle blir glade :))

Helena sa...

Det är nu det händer!Äntligen vad vi har väntat o längtat :-)Bara o njuta var dag nu!
Hälsningar från mig!

stallnilsen sa...

Her spirer det virkelig masse hos dæ, kjempe artig, nydelige bilder du viser oss .

Lisbeth :)

Ingvild sa...

Åhhhhh, du er heldig :) :) :)

Asbjørg sa...

Så deilig å se spirene som kommer!Julerosene er såå nydelige,kanskje finner jeg plass for slike i bedet mitt,har lyst til å skifte ut litt der.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...