søndag 11. mars 2012

Blåveis....

Jippi...den første blåveisen...
fant jeg idag...:)


Jeg må bare fortelle....
Igår skulle samboeren og jeg til Tønsberg
 for å gjøre noen innkjøp og spise middag...
...en kjempepresang kjøpte han til meg...

...ikke bursdag eller noen spesiell anledning..bare en
vanlig lørdag i Mars...

...en Macrolinse til mitt Canonkamera..:))

Så happy...
Han sa :
..fordi du fortjener det...
...snille..gode samboer..:))


 Så i dag ble søndagsturen nesten mere på knærne
enn på føttene...
..måtte jo prøve vidunderet..:)


Og i hagen fant jeg de første krokusene...


..lubne primulaknopper...


 ...bittelitt farge på hyasintknoppen...


 ..krokusknopp..


OG...det første synet av rabarbra...

Så nå gleder jeg meg til å lære meg å bruke linsen skikkelig...
..det var ikke så lett å finne rette fokuspunktet..nei...

Ønsker dere alle en fin 
søndagkveld:)))

34 kommentarer:

Marit sa...

Gratulerer med ny macrolinse! Det er moro å ta bilder så tett innpå motivet. Ha en fin søndagskveld!

Marit sa...

Det var jammen tidlig med blåveis hos deg! Her har den ikke kommet frem enda.

Valmueplassen sa...

Så moro det var, og kjempefine bilder ble det:0)) Kikket etter blåveis på skogsturen i dag jeg også, men fant ingen. Ha en fin søndagskveld:-) Klem

Mariann sa...

Nydelig blåveis! Desverre trives den ikke så godt her på vestlandet.

Gratulerer med ny macrolinse. For en flott gave.

Bea sa...

Åhh... våren på väg hos dig! Underbart med de allra första blommorna!
Grattis till Macrolinsen och så rart av din sambo att ge en present som du säkert har mycket glädje av när alla blommorna kommer i din trädgård.
Kram /bea

Kristin Aurdal sa...

Nydelige bilder, og gratulerer med ny linse. Vil tro du får får myr glede av denne.

Underberget sa...

Så mange gleder på en gang! Snill kjæreste du har som spanderer kameralinse på deg:-) Deilige vårbilder, hva er vel herligere enn de første vårblomstene?!

loftkroken sa...

Fant du virkelig blåveis :))
Så koselig :)
Takk for flotte bilder,ble glad av dette :))

Klem klem

Vivishagerom sa...

Så heldig du er som har så snild samboer! Pass godt på han ;)

Kjempe fine bilder, og det er så gøy å ta bilder når man er på tur. Håper på mange flotte blinkskudd fra deg nå fremover.

Ønsker deg en fin kveld. Klem

krepsemor sa...

Åhh, så nydelig farge på den blåveisen din! En ønskeplante hos meg, ja.
Og så hyggelig med en så flott presang fra din kjære, og det på en helt alminnelig lørdag =) Og det er helt sikkert for at du fortjener det! Nydelige bilder du har tatt, av herlige vårtegn!
Ha en fin søndag!

Turid sa...

Kjempeheldige du :) Jeg er helt sikker på at det er vel fortjent. Blåveisen er helt nydelig, det er nok ei stund til jeg får se den her, artig å se andres veiser mens jeg venter. Lykke til med fotograferingen videre, jeg gleder meg til å få se.
Fiin søndagskveld til deg.

Roser og Patina sa...

Så Gøy! Gratulerer med macrolinse Inger Marie :) Nå kan du virkelig nyte blomsterbilder og mye annet rart på nært hold :) Spennende! Så klart du hadde fortjent den, gode du :) Helt nydelige vårbilder du viser. Og den vakre blåveisen. For en glede!
Ønsker deg en herlig ny uke. Go klem Ellen.

Aud sa...

Gratulerer med Marcro, nydelige vårbilder du har tatt :-)

Torill sa...

Heisan.
Gratulerer med ny linse. Flotte bilder. Tenker dette blir kjekt framover !!

Fjellets datter sa...

Gratulerer med macrolinse fra den snille samboeren din...nå blir det forstår jeg enda finere bilder fra deg. "Prøvebildene" var nydelige...heldige deg som har vår!
God søndag!
Klem fra Kristin

Bente Antonsen sa...

Nydelige bilder. Det er godt å se at det er liv under snøen. Drømmer om våren.

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken perfekt present! Snäll sambo du har:)).
Vilka fina skarpa bilder du tagit med den. Så mycket härlig vår hos dig.
Ha en fin start på veckan.
Kram Maria

November- symra sa...

gratulerer med macrolinsen. så hyggelig overraskelse å få...Det er så flott å komme nært på, nesten som å være barn igjen. nå gjetter jeg du gjerne deler de nye og nære blomsteropplevelsene med deg, så det faller litt macroglede på oss også, gøy!

Anita sa...

Så fantastisk...den første blåveis:)
Gleder meg til tur i skog og mark med mitt fotoapparat;) Har hatt liten tid til sånn luksus den senere tid.
Kjempekoselig ha deg som blogg-venn! Klem

Helena sa...

O jag hittade en krokus idag gul som solen :-)
KRAM från mig!

Unknown sa...

Wow gratulerer med ny linse , og så fine bilder.
Du blir ikke vanskelig å få ut nå med det nye vidundre.

Ha en fin ny uke og jeg gleder meg til å se mange fine macrobilder .

Klem fra Marit.

Dronninghuset sa...

HEI, SÅ FLOTTE BILDER. HAR DU FÅTT DEG MAKROLINSE?
HVILKEN TYPE KAMERA HAR DU, JEG HAR CANON? ØNSKER MEG MAKROLINSE JEG OG, MEN ER USIKKER PÅ HVA SOM ER BEST Å KJØPE OG LIKESÅ PRIS. HAR DU FORSLAG, IDEER, KAN HJELPE MED ANBEFALINGER - SÅ TA KONTAKT OM DU VIL ;-))
KLEM TOVE

farmor sa...

Åh, heldige deg. :) Jeg går med nesa ned i grusen hver eneste tur, men har enda ikke funnet hverken blåveis eller hestehov. Men nå er det jo meldt sol til uka....
Farmor

Hilde sa...

Så nydelig bilde du har tatt av blåveisen - vakkert - vakkert!
Hilde

stallnilsen sa...

Gratulere med en så flott gave, bra du blir satt pris på :)
Så vårlig det er hos dæ, her er vinteren kommet tilbake idag, men trøsten e vell at den smelter bort igjen om ikke så lenge, hærlige vårbilder fra dæ, ha en fin kveld, hilsen Lisbeth .;O)

Unknown sa...

Heldig du var da :)kos deg med macron :) Fine vårbilder.
Ha ei fin uke.

Anne sa...

For en gave og så absolutt fortjent!
Tenk den første blåveis..for en glede.
Dagen har vært regntung her ,men ute gror det for hver dag..håper på litt sol snart.
God ny uke og kos deg med macro..nå blir det enda mer nydelige bilder fra deg !

Olea sa...

Gratulerer!
heldig du er!
så mange flotte bilder!
kos deg med ditt nye kamera.
god uke ønskes deg!:)

Vores have sa...

Hej Inger Marie.
Flotte billeder du viser.
Mine blå anemoner er ikke så langt fremme som dine.
Tillykke med din marcolinse - flink sambo du har.
Jeg har lige bestilt et objektiv til Valter et 500 mm, måske kommer det med posten i dag.
Ønsker dig en god dag / god ny uge.
Knus Hanne Bente ♥

Lone sa...

Hej Inger Marie.
Tillykke med dit nye legetøj, jeg glæder mig til mange flere gode billeder fra dig.
Ha' en dejlig uge.
Kh Lone

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så skjønne bilder. Det er herlig å se alle vårtegnene, nydelig med blåveis:-) Klem Anita

Kari sa...

Heldig du som har fått macrolinse - egentlig et must for oss blomstergale ;) Ettersom jeg nettopp har vært på fotokurs, kan jeg gi deg et rykende ferskt tips om fokusering og macro. Hvis det er vanskelig å fokusere, han du skifte til manuell fokus på linsa (MF). Husk bare å stille tilbake til Autofokus (AF) etterpå.
Ha en fortsatt fin mandag. Klem Kari

Hobbybruket sa...

Gratulerer så mye med ny linse. Det er så mye spennende en kan ta bilde av med en slik linse. Den kommer du til å få mye glede av. :0)

Åshild sa...

Jeg har testet makro, men fikk det ikke til.

Disse bildene var et vellykket første forsøk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...