tirsdag 16. oktober 2012

Vent på meg!!



Hva er det som skjer iår....

Normalt så skulle jeg være trøtt og lei
av alt som heter hage
på denne tiden av året...
og jeg har liksom ikke manglet oppgaver 
denne sesongen heller...
men..
jeg driver på ennå..
følelsen av 
at nå er hagesesongen over
mangler...
På kalenderen ser jeg at det
går mot vinter..
og
været er grått og vått...
men
i hagen jobbes det....



Nyvasket veksthus 
kan jeg glede meg over nå...
noe sent tenker dere kanskje...
men siden jeg ikke har kommet i
 vinter-modus ennå..så ble det slik.

Første veksthus-sesong og 
kanskje ikke den mest gøyale jobben å
vaske i alle kriker og kroker..
men sååå godt  å vite at nå er 
huset rent og klar for neste sesong :)



Nå har jeg så vidt startet med og gjøre veksthuset 
om til  høstbruk...
Her skal jeg hygge meg med kreative
aktiviteter og en kopp med varm drikke
levende lys...
og så går det mot jul ....

Veksthus er toppen:)))





21 kommentarer:

Bettina Bäck sa...

En så fantastiskt idé! Så enkelt och så vackert att sätta upp höstens vackra löv med klädnypor i en krans. Du är bäst!

Unknown sa...

Så herlig med alt som er unnagjort!! flotte bilder også....utrolig hvor fargerike blader kan pynte opp!! Flott ide med å henge de opp slik:)
Ha en flott kveld:))

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hei Inger Marie!
Det er en stor glede at drivhusene og hage forberedt for vinteren.
Alle i rekkefølge.
Jeg har alltid beundre dine vakre dekorasjoner.
Ha en fin kveld.
Jeg sender hilsener.
Lucia

Vivishagerom sa...

Ja, det er deilig å kunne ha et eget hobbyhus, når høstregnet raser ute.
Kjempe flott høstkrans du har laget. Jeg har noen høstblader som ligger til tørk, som jeg har tenkt å bruke til bordpynt seinere i høst.

Ønsker deg en kjempe fin kveld! Klem

Sabelhagens Olivlund sa...

Härligt att du jobbar på ute i trädgården fortfarande. Det går ju att göra mycket ännu:)). Vad skönt att få ordning och fint i växthuset. Och kransen du gjort är så fiin!! Du är så kreativ! Så mysigt du har det:)).
Kram Maria

Helena sa...

Så fin krans!Du är så påhittig :-)
KRAM från mig!

hagen vår sa...

Så godt å høre at det er flere som har det sånn. Ha det godt! Anne

Susanne sa...

Hej!
Jag har fortfarande tomaterna kvar i växthuset men till helgen MÅSTE jag städa det och rensa trädgården...inte kommit dit än ;))
Vilken vacker krans du gjort!!
kram susanne

Elin sa...

Så flink du er som vasker drivhuset skikkelig. Sikkert deilig når neste sesong begynner. Flott krans.
Gleder meg til du skal dele av førjulskreativiteten din med oss:)

Anita sa...

Vektshus er veldig fin å ha både på høsten og vinteren.
Ved juletider tenner jeg mye lys, ser ut som en stor glasslykt som lyser opp i mørke.
God høst Inger Marie.

PS! Veldig fin dekorasjon igjen!

Mor Inger`s hus sa...

Godt for alt som er gjort, og en kan nyte.

Den kransen el. uroa, ble kjempefin. Og så smart med klypene.

Klem

Marit sa...

Det er en god følelse å vite at en er ferdig før vinteren, og kan senke skuldrene. Godt for alt som er unnagjort, ja. Flott krans!

Anne sa...

En herlig følelse med nyvasket veksthus tenker jeg .
Veldig fint med kransen i de fine høstfargene.
Jeg har det litt som deg ..er ikke ferdig med hagen enda og koser meg fortsatt!
I går kom alle begoniaene opp av jorden etter en frostnatt,og været var nydelig ...12 grader,sol og fint å være ute.
Heldig du som har veksthus..
gleder meg til å se hva du finner på der utover og fram mot jul.
Blir alltid så GLAD av å være her!
Klem fra Anne


Humlehagen sa...

Så koselig,Inger Marie!:)Jeg ønsker meg også veksthus, kanskje det blir til neste år?Så fine bilder med høstbladene!:)Hilsen Else Britt:)

Turid sa...

Flott høstdekor du kreerer, klesklyper, så fint å bruke gamle ting man har fra før, gjenbruk = veldig fint.
Hva vasker du veksthuset ditt med innvendig? Jeg må bare ta inn all lærdom om slikt før min ilddåp til våren igjen.
Finfin onsdag til deg.

Merethe sa...

Ja det er toppers med veksthus...Har også nyvasket drivhus og alt venter på vårens aktiviteter hos meg. Jeg har jo Rødstua veit du.;) Her er det regn og trærne har mistet det meste av bladene sine. Men hver dag tusler jeg i hagen og tenker på alt jeg kan gjøre til neste år. Gleder meg vilt til det. :) ha det kjempeflott. Klemmer fra Merethe

Villaveien nr 1 sa...

Hei du skjønne, :)

Så koselig inlegg igjen.
Du er så flink, og jeg beundrer deg.

Kransen var så søt med de bladene. Ennu en fin ide fra deg...
yasmin plukket så masse blader igår, og jeg sa hun måtte legge de i en bik for å presse de. Da jeg kom inn i stuen etter en stund hadde hun lagt bøker utover hele stuegulvet og noe tungt oppå hver bok.
Da jeg spuert om hvorfor hun hadde tatt så mange bøker utover, sa hun at hun hadde mange blader til press. hehe... Hun hadde tatt ett blad i hver bok... hihi.
ha en fin kveld videre kjære deg.
Klem Margareth

krepsemor sa...

Det at du ikke er hagelei, skyldes nok meste sannsynlig at du har veksthus, tror du ikke? For meg, som fremdeles kan se langt etter at mitt skal bli ferdig, må jeg nok si at jeg er ganske likegyldig til hagen for øyeblikket! Men neste år :)

MarJE sa...

Ja veksthus er toppen...er heilt enig sjølv om mitt er lite. Ikkje har eg fått vaska det enda heller. Men i helga.... trur eg:)
Nydelig dekorativ krans....du er kreativ som alltid.
Kos deg masse vidare i veksthuset ditt.
Ha det fint, Klem.

idehaven sa...

Hejsa.

Hvor er du altså kreativ. Der skal ofte så lidt til for at skabe noget smukt. Og det evner du af alle.

Har ryddet op og også fundet lygterne frem derude.

Klem Helga

Fra frø til blomst sa...

Smuk og enkel dekoration. Tak for inspiration :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...