onsdag 14. mai 2014

To soler....




Det var sol idag når jeg våknet...
en fin ute-arbeidsdag..
klippet plenen...frisert kanter...og noen busker....







...har også delt noen Hosta planter...




..og plantet de i krukker...
inspirert av Anne...
lett å flytte rundt og lage flere stilleben av diverse krukker....




..tiden er inne for herding av planter...
det blir inn og ut noen dager nå før jeg kan starte plantingen i bedene...






...nydelig solskinn idag..
og ut på ettermiddagen kom den andre solen...
..den glade..sprudlende..Elisabeth-solen stakk innom for en liten
hage-prat...sååå koselig:)




...nå er det rett før alle frukttrærne er i blomst..




...å gå rundt i hagen slik på ettermiddag..tidlig kveld...
når solen blir lav og lyset er fantastisk...
gir fine motiv...






..gjennom veksthus døren...med skrått kveldslys...




..ikke verst på en onsdag...
og ha besøk av TO solen på en dag...:)








22 kommentarer:

Sabelhagens Olivlund sa...

Så roligt med trädgårdsbesök! Härligt att solen skiner på dig, här bara regnar det.
Himmel så många småplantor du har, underbar att se allt växa och frodas. Du tar väl hand om dem.
Ha det gott
Kram Maria

Marit sa...

Ja, i dag har det vært en fin dag for plenklipp! Det var så langt at det var på høy tid å gjøre det. Flotte bilder! Anne er så flink til å inspirere :-)

God kveld!

Unknown sa...

Ja nå er det tid for herding. Bære ut, bære inn, bære ut, bære inn... :)

Vivishagerom sa...

Ser virkelig ut til at du har hatt en super dag ute i hagen. Jeg misunner deg skikkelig. Selv sitter jeg inne foran en PC hele dagen, men nå er det snart helg og kan ta igjen det tapte.
Kjempe fine bilder fra hagen din. Hosta i krukke skal jeg prøve også.

Klem Vivi

Unknown sa...

Kære Inger Marie

Dejlige stemningsbilleder.
Lyset og skyggerne er så fine-
man føler man er i din have!

Kærlig Hilsen
JetteMajken

4 i Kiellandsgata sa...

Tenk at det allerede er på tide med utplanting! Da er det snart sommer=) Jeg må nok vente litt til, men det er ikke så veldig lenge igjen=) Kos deg i hagen=) Vibeke

Mariann sa...

Flotte stemningsbilder fra hagen!
Alltid kjekt med hyggelig besøk i hagen!

stallnilsen sa...

Så deilig det må være og ha sol og litt varme, her hos å snør det idag og det ligger et tynt lag hvitt på bakken :(
Men det forsvinner like fort, imorra er det meldt sol her , men det er kaldt br....

Jaja, varmere vær kommer vell snart til oss også :=)

Fine bilder fra solene dine og blomstrene dine :)

Ha en fin kveld.

Lisbeth :O)

krepsemor sa...

Så koselig med hagebesøk, så kan man skravle om hage og andre ting som ikke mannfolka forstår seg på :o) Savner det, når det er altfor lenge siden sist! Så smart å plante Hosta i krukker, det har jeg ikke prøvd. Her er de endelig på vei opp!

Meta sa...

Ohh vad härligt det ser ut med solen.längtar verkligen efter den här med. Ska visst komma snart det hoppas jag på. Så fint det ser ut i solen hos dig med alla planter och hostan är jättebra att ha i krukor det har jag nog haft jämt tror jag.
Ha en fin dag imorgon med
Kram Meta

Hagen i Vest sa...

Høres ut som du har hatt en strålende onsdag :) Lekkre bilder du deler,,som vanlig! Morro å ha stauder som kan deles, jeg kommer nok dit en dag jeg også :) Ha det fint så lenge! Hilsen fra Tone

Plantebegejstring sa...

Billeder og tekst der i den grad er fyldt med haveglæde:0) Og så fint du har det...sol og begyndende sommer-stemning - og massevis af friske, grønne farver. Dejligt:0)

Skøn dag fra Katinka

loftkroken sa...

Så flink du er :)
Blir bare så inspirert av deg :) Skulle ønske du kunne hjelpe meg med mine bedd ;)
Herding av blomster? det har jeg ikke hørt om,hmmm Dette kan du :)

God klem

Bentevenn

Eli Johannessen sa...

Hei! Du får mye ros og det fortjener du..så la meg henge på å si at det er en nytelse å se fra hagen din som du pleier så vel. Er selv midt i en formidabel utplantingstid nå og er i grunnen lite i bloggland av den grunn. Tiden rekker ikke helt til alt som er kjekt.
Men nå bare måtte jeg titte litt inn..så mye fantastisk som skjer nå i mai!
Ha en fin 17.mai! Hilsen Eli.

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

In May, particularly enjoying every sunny day.
Your plants are very beautiful, hardening them is very necessary.
In my garden already overblown tulips and fruit trees.
Yesterday and today it is raining heavily.
Greetings.

hagen vår sa...

Hei Inger Marie! Det er så hyggelig at du har fått inspirasjon. Blir kjempeglad. Men du aner ikke hvor mange ganger jeg har blitt inspirert av deg.
Flotte bilder fra hagen og nydelig lys. Ha en fin vårkveld! Anne

Ranten sa...

Vakre bilder fra hage din og jeg ser du har mye godt priklearbeid både foran og bak deg?! God fredag!

Elin sa...

Herlig med hagebesøk av en solstråle.
Nydelige bilder du viser fra din fine hage :)

Turid sa...

Nydelig hage du har :) Og med gode hagevenninner er det jo helt perfekt :)
Ønsker deg ei strålende helg.

Mandelhjärta sa...

Flott og inspirerende innlegg! :)
Nå ønsker jeg deg en riktig herlig 17.maifeiring imorgen, og en trivelig helg! Kos deg, Inger Marie!

Anne sa...

Gratulerer med dagen !
Innom for å ønske deg en flott 17 .mai !

Et nydelig hageinlegg som alltid fra deg ..
Klem Anne

Ingvill Mydland sa...

Flotte glimt fra en skjønn hage.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...