søndag 10. august 2014

Hagen...idag....




 Vi er godt uti August...
og hagen ser slik ut...i disse dager....




...sommerlys...




..kjempeverbena...
begge disse to liker jeg så godt....
nettopp fordi de legger seg ut fra bedet og gir det hele ett lett og litt viltert uttrykk...
og vever seg mellom de andre blomstene...










Solhatt..kjemper om plassen...
blant roser og kjempeverbena...




...Cimicifuga...strekker seg snart forbi fuglebadet...
mange blomster blir det iår...




Snabel Calla...har nå fått grønne frøstander...
etterhvert blir disse oransje-røde...








Hortensia hekken er nå snart på gammel høyde 
etter nedfrysingen for to år siden...
men blomstene er fortsatt små...den tørre sommeren er nok litt av
årsaken  for det...
































...en liten smakebit av august hagen her hos meg...

Vi tastes plutselig:)






16 kommentarer:

Marit sa...

Hortensia hekk høres råflott ut! Den vanlige vil ikke blomstre her, for den fryser for mye ned om vinteren. Jeg har tre bittesmå ute i et bed, men i år vil de ikke blomstre ser der ut som. Det er nok som du sier at de har fått for lite vann. De elsker jo fuktighet, så denne sommeren har nok ikke vært optimal for de.

Ønsker deg en ny fin uke!

Unknown sa...

Kære Inger Marie
Hvor er der en fantastisk og skøn stemning i din have. Det er nogle dejlige foto, motiverne er velvalgte!

Kram
JetteMajken

Sabelhagens Olivlund sa...

Så vacker din augustiträdgård är. Underbara hortensior, jag måste ha "fel sort" för mina blommar inte. Läckert lejongap, och skirt sommarljus.
Ha en fin vecka
Kram Maria

stallnilsen sa...

Så nydelig august hagen din er Inger Marie.
August har så langt vært varm og solrik, men det er vanskelig og få vannet nok, så mange blomstrer tørker bort.
Vi har vann fra brønn, så æ må spare på vannet sia det har vært så lite nedbør her.
Hos mæ også blomstrer det fint ennu, spesielt Daliaene og sommer floksene, de er nydelige

Fine bilder.'

Ha ei fin uke,

Lisbeth :O)

Eli Johannessen sa...

Hei! Veldig fint hos deg nå! Hvordan kan jeg best skaffe meg snabelkala? Den ser spennende ut!
Kjekt å kunne tastes igjen etter mitt litt lange fravær...av mange årsaker. Ha en skjønn uke!

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Your garden looks beautiful in August.
The flowers are lush and colorful. Wonderful!
Greetings.
Lucia

Unknown sa...

Jeg skulle gjerne hatt hagehortensia, men de er nok ikke herdige nok, dessverre. De er så fine!

Rosehagen sa...

Vidunderlige hagebilder;)
Denne sommeren har de vært lite blogging her. Jeg har sikker gjort som humla, bare summa avgårde og kost meg i sola.
Jeg fått lange fjellturer, bading i fjellvann og jeg har virkelig nytt hvert sekund;)
Nå satser vi på en flott høst;)

Klem fra Ann-Mari

angie sa...

ihr garten ist wunderschön!!! und ich liebe ihre hortensien!!! alles liebe von angie aus deutschland

Aud sa...

Så nydelig med de grønne frøene! Det er mange planter som vakre både i blomst og med frø :-)

Unknown sa...

Hagehortensia er nydelig :) Hele hagen din er jo så vakker.

Ønsker deg en fin uke

Klemmer fra Monica

Turid sa...

Det er helt klart nærmere høst nå ja, ting ser mer slitent ut. Men høsten har sin sjarme. Solbær, rips, egenprodusert i fleng :) Dessuten begynner rognebærene å få farve, et nydelig tre på høsten.

Unknown sa...

Å så fint, ja august har mye å by på også.
Du har vel hatt ett ruskevær i natt og i dag du også, men regn det trengte vi, tordenvær trenger vi ikke.

Nydelige sammen plantninger og bilder Inger Marie.

God tirsdag.

Meta sa...

Du har verkligen fina blommor i augusti Här känns det rätt risigt och blomlöst får nog ta en väna med sekatören så kanske det blir bättre.
Önskar dig en skön mitt i veckan dag
kram Meta

Fra det lille røde huset.. sa...

Masse nydelige blomster hos deg enda....
Hos meg er det meste ferdig nå, ... kun roser som fortsatt er fine!

Koselig å titte inn til deg, - og lærerikt, siden du har navn på det meste!
Ønsker deg fortsatt god sommer!

Inger G.

Red Rose Alley sa...

Purple, my favorite color! These flowers are gorgeous. The apples look so yummy. Every year around Autumn, we go to a place called Apple Hill. They have apple pies, apple cider, and so much more.

Have a lovely week.

~Sheri

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...