torsdag 4. februar 2016

Snart på tide....





Nå er det massse fine vårblomster i blomsterbutikkene...
om vi liker primula...tulipaner eller perleblomster....
selv syns jeg en generøs bukett med...
RANUNKLER
er det fineste nå...





..slik som denne buketten...bare med litt grener av bjørk rundt...
så blir det litt ekstra...
denne laget jeg ifjor...men det kan jeg godt gjentas iår...






Enkle...grasiøse liljekonvall...
DET
er jo skikkelig vårblomst...
selv om de står kort inne...som en bukett...
går det godt å plante de ut i hagen senere utpå våreparten....





Hvite perleblomster....
også en favoritt på denne tiden...og hagen har fint plass til flere...
så de kommer i bedene utpå våren...

Herlig!

Denne helgen blir det blomster på alle bord :)







19 kommentarer:

Ranten sa...

Jeg må nok ut å snope noen planter til helgen ja :-)) Herlig! Spesielt lekkert med ranunkler! Fortsatt fin uke!

Sabelhagens Olivlund sa...

Så glad jag blir av dina bilder. Snygga arrangemang. Jag vill också ha blommor på alla bord:)
Ha en fin dag
Kram Maria

Meta sa...

Verkligen härliga vårblommor på dina bilder det är så bra att få småstarta inne och fylla på i rabatterna sedan, bättre än att plantera lökar som sorken äter under vintern har jag lärt mig.
Så söta dina planteringar är med bara små medel tack för alla fina tips du ger oss.
Ha det gott på torsdagen
kram Meta

Bente sa...

Ja det er ei herlig tid vi går i møte. Bildene får meg nesten til å glemme at vi har fått tonnevis med snø.
Klem

Ingeborg Kringeland Hald sa...

Nydelige ranunkler!
Hilsen Ingeborg

Unknown sa...

Får så god følelse av å titte innom deg. Nydelige blomster og farger :)
Her er det plussgrader og kjenner våren nærmer seg.

Ha en fin dag. her maler vi :)

Klem Monica

Maribel sa...

Så fina vårliga buketter och arrangemang. Man blir på gott humör av allt det vackra.
Ha det fint!
Marika

Birtes turblogg sa...

Så fint med litt vår! Blomstene du lister opp er også mine favoritter. Jeg tenkte å kjøpe frø og dyrke urter. Så vil tiden vise...Ønsker deg en deilig februar. Birte

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Inger Marie!
Pink flowers are beautiful. I've never seen buttercups in the color. Wonderful.
Beautiful composition. In my florist are only tulips, daffodils and roses.
Greetings.

Unknown sa...

Det var veldig fint!

Ingvill Mydland sa...

Å så mye fint du har laget til! Det var noen fantastiske bilder. Helt rørende skjønn liljekonvall, det ønsker jeg meg! Og stilig med ranunkler inni et «reir» av bjørk.

stallnilsen sa...

Hei Inger Marie, æ ønsker dæ ei fin helg, og nyt alle blomstrene dine :)

Lisbeth :O)

Unknown sa...

Så koselig å se dine flotte bilder. Gleder meg så masse til vår å se alt spire og gro :)

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Vakre bilder !
Ja dette er tiden for å kjøpe løkplanter som kan plantes ut etterhvert.:-)
Dessverre lite å få kjøpt her enda.
Ha en fortsatt fin helg.

krepsemor sa...

Enig, jeg elsker ranunkler! Vi går en fin tid i møte, bare vinteren kan skynde seg og bli ferdig så.....
Egentlig var her litt vårlig i dag, ingen nedbør for en gangs skyld, og herlig fuglesang :)

LisaM sa...

Nydelig♥
Jeg kjøpte både perleblomster og påskeliljer i går. Blir mye av det fremover nå:)
Ønsker deg en ny, fin februaruke:)

Jannibele sa...

RANUNKLER!!! De er bare så nydelige. Jeg har to vaser fulle her nå. Det gjelder å fylle på inne i påvente av blomstrende tider ute.
God ny uke!
Jannicke

Eva sa...

Vilka vackra vårbuketter. Härliga bilder!
Man blir så lätt till sinnes av dem, och längtar ännu mer till våren.
Ha en fin dag! /Eva

Bente sa...

Hei på deg. Ja fuglehusene er kjøpt som byggesett. Såå morsomt å dekorere dem. Tusen takk for fine ord hos meg
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...