søndag 13. mars 2016

Blomstrer NÅ....





Nå er jeg så klar for
VÅR...
neste uke melder de varmere vær på mine kanter....
så nå håper jeg våren er på vei....




...Snøklokker...
ikke rart de har fått navnet sitt...de står i snøkanten og blomstrer...
tidlig og vakre...det første vårtegn...







Snøklokkene jeg har er den doble varianten....`flore`pleno`
Blomstene er ikke helt ute ennå... 
men vi ser så vidt i mengden av kronblader  i hvitt og grønt.... 




Denne vinteren har jeg dekket Helleborus med litt granbar
 for at de skulle komme litt tidligere....
når jeg nå letter på baret ser vi store flotte knopper på vei...
dette er en lys rosa-grønn variant...






..fargen ses allerede....og se på den mørke varianten her....denne tror jeg ikke blomstret i fjor...
men iår vil den virkelig vise seg frem...
Jeg har ikke navnene på disse...men flotte er de likevel...




Den hvite Helleborus `niger`...er den tidligste hos meg...
der har jeg plukket blomster siden jul..
men de siste ukene har de vært for mye snø...




Har blomstret lenge...og vil blomstre lenge ennå....
det er mange skudd på gang...




Nok en Mørk Helleborus...
til og med bladene er litt rød-grønne...
Lekker!









17 kommentarer:

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Snowdrops are a symbol of spring. I hope it will come in a few days.
It will be warm and sunny. Bloom crocuses, daffodils and hyacinths.
My Helleborus bloomed in December.
Have a nice week.
Greetings.

Meta sa...

Ja du det är verkligen en underbar tid vi går till mötes. Det är bra att det går sakta för då kan man njuta länge och det känns som vår och inte försommar på en gång.Även om det gärna får sätta fart nu.Julrosen är verkligen tacksam när den blommar här blommade den ända till snön kom och nu hoppas jag den kommer igen när snön försvinner. Har 1 dm. på gräsmattan än.
Ha det gott i kväll och en bra vecka
Kram Meta

Signes sammensurium sa...

Herlig , nå må vi få litt sol også. Julerosene kommer som et skudd hos meg også nå, jeg har to fine små planter etter frøene jeg fikk av deg, kanskje det blir blomster neste år..... Kos deg videre med alt som kommer.
Klem fra Signe.

tronderlivetmitt sa...

Må vel få lov å si at jeg er en smule misunnelig.. Nydelige vårtegn i Vestfold, mens hagen min er dekket av ca en halv meter snø her i Trondheim.. Usikker på om den noengang vil forsvinne.. Men enn så lenge får jeg nyte synet av andres vårtegn og vite at det tross alt går rette veien her også. Klem fra Inger Johanne

stallnilsen sa...

Å dere er heldige som får sånt deilig vårvær, her er det bare regn, men da tiner jo sneen , så da er det greit.
Idag så æ at løkplantene mine var begyntog komme opp i blomsterbedene og da blei æ glad :)
Men ser at det meldes kuldegrader igjen fra Torsdag her, så da blir det vel vinter igjen :(
Nydelige bilder fra hagen din.

Lisbeth :O)

Marit sa...

Heldige deg som har så mye i blomst allerede! Her er det bare snø og atter snø...

Fin uke til deg!

Vivishagerom sa...

Gud, som jeg gleder meg til våren. Det er lenge til jeg kan lete etter mine juleroser, men det er spådd varmegrader her også, så håper jeg snøen forsvinner fort.

God uke til deg. Klem vivi

Anne sa...

Nå koser vi oss virkelig med lysere og lengre dager .
Det spirer og gror ...oh lykke !
Håper virkelig på litt sol og varme til uka !

Krissu sa...

So lovely! :)

Aud sa...

Åh, så deilig å se knopper på vei! Endelig vår!!!

Unknown sa...

Så herlig å se det spretter opp og spirer. Våren er litt lenger kommet enn hos meg- men er jo meldt masse sol fremover så nå kan det gledes :)

Kos deg masse

Klemme fra Monica

Caroline sa...

Ja,hos deg var det allerede vår:)
Så mange flotte helleborus du har!
Jeg har hatt 2 stk,men de har desverre ikke fått noen god plassering,så de har gått dukken:(
Men det er mulig at hagen blir litt utvidet i år(kommer an på hvor mye tid mannen har til å hjelpe meg,må nemlig bruke gravemaskin på endel.),så da får jeg litt større plass å boltre meg på;)
De fyllte snøklokkene er bare sååå nydelige,skulle hatt tak i sånne jeg og,vet du hvor de selges,å er de like herdige?

Ønsker deg fine vårdager!
Klem Caroline

Bente sa...

Åååå, kjenner jeg blir rent misunnelig jeg. Flotte bilder.
KLem

Mandelhjärta sa...

Så herlig med vårtegn og blomstring! Det har vi sett fram imot lenge.. :)
Kos deg i hagen, og nyt våren!
God kveld. Klem.

Marie sa...

Herlege bilde :)
Skjønn tid me er i starten av nå :)

♥ Łucja-Maria ♥ sa...

Hello Dear Inger Marie!
Spring is coming. Blooming snowdrops and crocuses.
I am very happy.
Greetings.

Miuud sa...

I invite you to blog about interior design.

http://miuud.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...