torsdag 12. mai 2016

De trofaste....





Trær i hagen betyr mye...
både for fuglene og vi andre som holder til der....
det betyr også trofast blomstring på denne tiden av året...







Det snart 100 år gamle pæretreet...kommer trofast hvert år med et vell av hvite blomster...
Sibirertebusken...irrgrønn og med små gule blomster...







Mahogni...lyser solgul opp i det litt skyggefulle delen av hagen...


























Prydkirsebær...vokser seg flott til og blomstrer trofast nå i Mai...
Under det gamle epletreet "Torstei"...står stol-krakken...et nydelig sted å sitte...
Eføyveggen til venstre...her leder jeg noen grener over til
epletreet slik at det danner en bue....etterhvert..

Fortsatt fine dager her hos meg...
ikke fullt så varmt som først i uka...men godt hagevær:)









14 kommentarer:

Rosor och Akvileja sa...

Härligt med denna vårgrönska.
Ha det bäst. Åsa

Lars Bjerke - Kunstner sa...

Trær er viktig i hagen.
Flotte vårbilder fra hagen din. Tror vi må flytte mahoniaen vår til et litt mer skyggefullt sted, selv om den har greid vinter og vår der den står...
Været framover blir fint hagevær:-)
Eirin

Sabelhagens Olivlund sa...

Värdefullt med trofasta träd i trädgården De är en vacker stomme.
Ha en fin helg
Kram Maria

Unknown sa...

Nydelig :) Så fint med mangfold og den hagen din er jo en drømmehage :)

God helg

Klemmer fra Monica

Aud sa...

Det er så flott med blomstrende frukttrær! Og nå har jeg endelig mine egne :-)

Meta sa...

Det där med träd är viktigt som du säger. Jag saknar det på min koloni. Fast jag får njuta av de som finns utanför.Har nu satt två träd som jag hoppas ska trivas och bli stora en gång.
Ha det så gott och njut att någon drog i bromsen så vi hinner med.
Kram Meta

krepsemor sa...

Nydelig blomstrende træt/busker! Her hos meg er det bare to plommetrær, men til gjengjeld har de begynt å blomstre nå! Og så brudespirea da :)
Ønsker deg ei flott langehelg Inger Marie!

Marit sa...

Så mange flotte fruktrær du har! Trær må en ha mange av i en hage :)

God helg!

Linda sa...

Vakker fruktblomstring i hagen nå om dage:)
Ha en fin pinse og 17 mai:))

Ranten sa...

Ekstra koselig med planter og trær i hagen som har fulgt oss i flere år :-)) Blir som gamle venner! Ønsker deg en flott pinsehelg!

Fru Friis sa...

Hvor ser det dejligt ud med alle de blomstrende træer og buske. :o)

Vivishagerom sa...

Så utrolig flott. Nå begynner epletrærne mine også, og jeg gleder meg til blomstring.

Ønsker deg en fin 17.mai

Vivi

Unknown sa...

Det er så mange fine trær og de skaper stemning i hagen. Våre er fortsatt små, men de kommer seg litt mer år for år. God pinse!

Unknown sa...

Hei
Flott side du har:-) Jeg har tidligere sett et bilde på bloggen din, det var et bilde av noen heller med mønster i, et slags blomster-ornament. Syns de var utrolig flotte, hvor har du tak i dem?
Mvh
Jenny May Wickstrøm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...